olie til ktm ??
olie til ktm ??
Indlægget har 12 svar | 5 abonnerer på svar | 596 visninger
![]() | sebb00 Beskeden blev skrevet den. 20-03-2011 13:44:33 hej der ude.jeg tænke på hvilken olie'r som er bedst at bruge til min ktm 125cc ? 2-taks blandingsolie og gearolie. hvad kan i anbefale ? |
Svar
![]() | blandingsolie kører jeg på denicol s2 competition, gearolie: denicol 15/40 medium - det skulle meget gerne være det samme til alle 125 2-takts maskiner. |
![]() | Shell's advance VSX 2 takts olie til blanding (blander 2%), og Motorex 10W/40 på min 250'er. (den er dyset til at få meget brændstof) |
![]() | Mxgalleri bringer følgende service meddelse |
![]() | okay tak ![]() |
![]() | nå ja, kunne være jeg skulle tilføje at jeg kører 2,5% ![]() |
![]() | hvad er forskællen at køre 2,5 end 2,0`? ![]() |
![]() | at motoren får mere olie og dermed bliver smurt bedre - på min 85'er kørte jeg med 3%, men kan ikke brænde den ren med 3% på min 125'er ![]() Men jo mere jo bedre, så længe den brænder rent. Men det ligger som regel mellem 2-3%, selvom 2% efter min mening er for lidt ![]() |
![]() | Blandingsolie: Castrol A747 Gearolien kan jeg ikke lige huske, da jeg ikke lige har den ved hånden, men noget med Yamablue ![]() Crosseren er en Yamaha YZ250 |
![]() | Amanda. hvordan gør du når du blander 2,5 % olie i din benzin ?. tager du 50 liter og kommer 1,25 liter olie i ? |
![]() | Jeg tillader mig at svare. ![]() det er simpel matematik at regne det ud. eks: hvis du har 5 liter benzin og vil have 2,5 % olie i: 5/100*2,5= 0,125 l ![]() |
![]() | ja det ved jeg. meen så bliver det jo ikke helt precist, med mindre man har et måle bægre , men jeg har bare kigget på siden af olien og så har jeg taget ca. 100ml til 5 liter. men det bliver jo aldrig precist . men jeg havde ikke lige tænkt på det med målebægret ;) |
![]() | ja fx. Nu har jeg en 20 liters dunk jeg bruger ad gangen, så der fylder jeg en halv liter olie i ![]() Men når jeg skal måle gearolie op, bruger jeg et målebæger.. Det kan du købe i thansen for under 100kr ![]() |
![]() | okay tak ![]() |
Denne side kræver login!
Hvis du allerede har en bruger kan du logge ind her under.
Hvis du ikke allerede har en bruger kan du oprette en ved at klikke her, det tager under 30 sekunder.
Hvis du ikke allerede har en bruger kan du oprette en ved at klikke her, det tager under 30 sekunder.
Login
Relaterede emner
| Overskrift | Skrevet af | Seneste aktivitet | Svar | Visninger |
|---|---|---|---|---|
| olie og stempel skift | jakobpedersen | nikolajdk1234 | 8 | 548 |
| bane til atv | nichlas | nichlas | 3 | 682 |
| plastik til suzuki? | sebb00 | yamaha12 | 6 | 536 |
| ATF gearolie til to-takt? | McReiner | Ingen endnu. | 0 | 295 |
| Hvilken gearolie til 2-takt? | FrederikNerlov | 1 | 387 | |
| cross støvler til motard ? | mathias l | 1 | 469 | |
| olie til honda | Blak | peder0405 | 7 | 533 |
| Fælgklister til Std fælg? | Nitzsch151 | teamhammelsvang | 1 | 280 |