Hvad kan der være galt?
Hvad kan der være galt?
Indlægget har 62 svar | 12 abonnerer på svar | 4336 visninger
![]() | BOYE Beskeden blev skrevet den. 14-02-2011 16:11:52 hej derude..Er der nogle der ved, hvorfor min crosser ikke vil koble ud? kan det være noget med gearkassen? |
Svar
![]() | ja det kan vær at der er flække en tand fra tandhjule der sidder fast |
![]() | jamen, den har fint nok køre, den kan bare ikk stå i frigear? |
![]() | Mxgalleri bringer følgende service meddelse |
![]() | det her jeg også prøve med den var det tandhjul der var knage |
![]() | hvad var der med tandhjulet? |
![]() | ved det ikke jeg fik en til at lave det som ved hvad han laver. men der var et i gaerkassen |
![]() | tænker også at det er der. er det dyrt? |
![]() | Hvis du skal ha en mekaniker til at skille den ad, bliver det ikke gratis ![]() |
![]() | Først styrtede jeg på den og så knækkede jeg koblingsgrebet. Så fik jeg fat i et nyt håndtag og skiftede olie samtidlig (til den samme slags). Så kørte jeg med den i 2 min og så drillede den lidt med at koble ud og til sidst ville den slet ikk. Så snakkede jeg med Herborg smede og maskineforretning i dag og de sagde, at det måske kunne være fordi jeg kørte med en forkert motorolie. men jeg tror det er noget med gearkassen. Min far var ude og snakke med dem i dag og fik en anden motorolie med hjem. så prøver jeg det først og hvis det ikk virker, vil jeg nok prøve at åbne ind til gearkassen. Hvad siger i? |
![]() | hvilken olie kører du med? hvis du ikk kan få den i frigear kunne det godt lyde som om den har knækket en låsering i gearkassen - det med koblingen skal jeg ikke kunne svare på. |
![]() | den hedder noget med 15/40.. den har jeg altid kørt med |
![]() | Det har ikke noget med koblingen og køre hvis du ikke kan få maskinen i frigear. Motoren skal højst sandsynelig skilles ad |
![]() | Herborg maskinforretning here we go! ![]() |
![]() | jeg tror også den skal skilles ad.. jeg kigger på den i morgen ![]() |
![]() | hej det der olie er det til motorcykler/crosser og ikke noget til biler for så kan det være det. der er nemlig nogle andre stoffer i bilolie for at det kan holde længer og hvis det er det der er sket så er det en ny sæt koblings plader og en grundig rensning af motoren |
![]() | du siger faktisk noget "hansen". BOYE: hvis det er en 15/40 bilolie du kører på er det højst sandsynligt der problemet ligger - bilolie er ikke lavet til at køre med i koblingen nemlig ![]() |
![]() | tror godt det kunne være det, prøver at åbne ind til motoren idag ;) |
![]() | -og så får jeg lavet den og købt noget andet gearolie ;) |
![]() | lyder fornuftigt - husk og få renset blokken af i benzin inden du samler igen. Held og lykke med det (: |
![]() | indeni blokken? |
![]() | ja, når du har skildt motoren ad, vil du aldrig kunne få alt olien med ud. Så kan du rense blokken i lidt benzin ![]() |
![]() | okay.. tak for hjælpen ![]() |
![]() | ingen problem ![]() |
![]() | Hej Amanda Nu hvor de kan løse mange problemer kunne jeg godt tænke mig at og spørge om hvor mange gearkasse du har lavet ?? Du skrive næsten hvergang at det er en låsering der er faldet af , hvor tit har du oplevet det jeg har ikke og min mekaniker har heller ikke , Det er oftes gearkassen der er slidt eller skiftegaflen der bøjet , der er min mekanikers erfaring En gearkasse som er slidt kan man slibe op så den er som ny for små penge |
![]() | Enig. Jeg har ALDRIG oplevet det har skyldes en låsering, men mere gribere, skiftere osv ![]() |
![]() | hmm i 2 - har jeg nogensinde påstået at det var problemet? nej, jeg siger at det KUNNE være. Og ja, jeg har oplevet det problem med min gamle 85'er. I tror da for fanden ikk jeg sidder og fyre det af fordi det lyder smart??! - men nej, der var en låsering der var knækket. Det kostede 45kr at lave, men var et helvedes arbejde. Så vidt jeg kan se er der flere forskellige bud, og hvis personen vil have et kvalificieret svar, var ha nok gået til en forhandler. Jeg formoder han bare vil have nogle idéer til hvad det kunne være. Og vil da mene jeg har lige så stor ret som jer, til at give et bud? Er da ked af hvis jeg sårer jer ved at prøve at hjælpe andre?! |
![]() | Har aldrig oplevet på nogen maskiner der sidder en låsering ved frigearet Har aldrig oplevet på nogen maskiner der sidder en låsering ved frigearet |
![]() | ro på :-) jeg vil bare have nogle bud som amanda siger ;) |
![]() | skal jeg også skære det ud i pap? - den sad fast i 2. gearet - kan du ikke sende mig en privat besked hvis det betyder så meget for dig at få det i detaljer hvad der skete med min 85'er for 2 år siden?? |
![]() | jeg referer til BOYE's maskine? Ved ikke hvad problemet var med din gamle 85'er, og er egentlig også ret ligeglad - men hvis du så gerne vil forklare det, skal du da have lov til det. Jeg siger bare det hverken er koblingen eller en låsering der er skyld i han ikke kan få den i frigear. |
![]() | Du skal ikke skære noget ud i pap for mig for jeg ved godt hvad det drejer sig om , det er også derfor jeg ikke kan forstå at du skriver som du gør ! Som jeg læser det har du jo kun haft en gearkasse adskilt og sammlet en gang og hvis det er det der gør dig til expert så er der mange experter i dette land . Det jeg ser som noget farligt er at du kunne komme til at give nogle opfatelsen at du har det rigtige svar på alt og ikke folk som har haft med motor at gører før du blev født , og jeg skriver ikke til dig privat for så kan folk jo ikke se at du ikke har ret i alt.´ Du kan jo barer svare på mine spørgsmål, du er nomalt ikke dem der står tilbage med svar på næste alt . Du kan jo også redegøre for din tekniske baggrun og hvis det er det at du har været på prøve som automekaniker så er det jo ikke noget at prale med #27 BOYE det er fint med nogle bud så må vi jo barer håbe at det er rigtigt de bud der kommer , for hvist der er forkert så kan det jo blive dyrt ! Så hvis jeg skulle råde nogle med sådan en sag ville jeg gå til en fagmand eller en forhandler så er der også garanti på sådan en rep. Og husk #27 BOYE det var ikke Amanda du bad om råd men alle herinde jeg ville gå ind på www.mc-importen.dk/ der er masser af split tegniger så kan man se hvordan en gearkasse ser ud og det er rigtigt ikke noget med PAP ! |
![]() | boris: nu synes jeg bare det var synd at spamme forummet, jeg har sgu ikke noget at skjule - giv mig bare ÉT eksempel på hvornår jeg har sagt at jeg ved alt, hvornår jeg har blæret mig med at jeg har taget grundforløbet som automekaniker, hvornår jeg har fremstået som altvidende. - Så vidt jeg ved har jeg aldrig skrevet under på at mine svar er 110% korrekte? Jeg svarer på det jeg ved, eller måske ved. Forummet er til for at hjælpe folk, hvilket du tilsyneladende ikke har forstået. Synes efterhånden at ALLE dine indlæg er negative. Tror du virkelig selv at jeg skriver i forummet for at snyde folk? - jeg har selv været nybegynder og kan godt huske hvor svært det var at komme igang med sporten, vælge den rigtige maskine, og hvor svært det var at få hjælp til at lave maskinen når den gik i stykker (der var nemlig ingen, så jeg har måttet prøve mig frem selv ved hjælp af håndbøger og internettet, og jeg har også lært af mine fejl) ang. din sidste kommentar - JA, boye spurgte alle. Vil det så sige alle undtagen mig?? ;) en anden ting; det er sikkert super sjovt for dig at genere dem man ikke kan lide, men den funker altså ikke på mig. |
![]() | JEG VIL BARE GERNE HAVE NOGLE FORSLAG FRA ALLE, og så spørger jeg selvfølgelig også en mekaniker om hjælp, hvis det er.... --Men jeg har fået den til at kunne stå i frigear og så hvis jeg holder koblingen inde og sætter den i 1. gear, begynder den at trække, men hvis jeg så bremser, går den i frigear? jeg har nu også prøvet at tage siden af og kigge i i gearkassen... så har jeg et sprøgsmål - er det meningen at den aksel der styre koblingen skal sidde helt løs. For det ville jeg ikk selv mener... vil gerne have et svar fra alle, uden nogle skal skrive noget grimt om hinanden |
![]() | Det jeg svarede på var angående BOYE's problem!! og !IKKE! dit problem. Altså jeg mener IKKE at det er en låsering der skyldes BOYE's problem. |
![]() | Ring til Erik hos ES-Teknik i Holsted han ved sq hvad han snakker om, men du skal forvente at motoren skal skilles ad, alt det andet gætværk kommer du ikke ud at køre af. |
![]() | Hej Amanda Jeg er ikke negativ jeg er barer bange for at du kommer galt afsted med at skrive om noget som du ikke har styr på Husk på at når man stikker næsen frem må man også kunne tage at få en over næsen eller hvad Jeg fik ikke fat i hvor mange gearkasser du har lavet ?? Og jev vil gerne hjælpe folk med at komme igan men vi skal jo ikke rådgive om noget som ikke er rigtigt Og ang, om at du har skrevet om noget som ikker rigtigt , så kan jeg ikke forstå at du er negativ om teamkører bare fordi du har været med i 2 teams Team 1 SCS som du ikke kunne komme over ens med eller hvad Team 2 Hermansen på en B kontrak hvor du kom galt afsted med din fod og ikke kunne forsætte Og så prøver du at lave dit eget team men det ser ikke ud til at lykkes eller må vi ikke få info om dette ?? Ang. om man er et team eller ej kan du jo kun dømme ud fra de team du har været med i og IKKE hvordan det er i et andet team Der findes mange gode team som hjælper ders teammedlemmer |
![]() | Jeg burde nok ikke blande mig, men.. i et forum skriver man egne erfaringer, altså hvad man selv har oplevet, så hvis bagdækket er fladt skriver man at det måske er en sten eller en løs dækstrammer der har skabt problemet og den derfor er punkteret, derfor er det jo ikke nødvendigvis dette der er problemet, på et forum får man ikke kvalificerede svar, men man kan skabe idéer til hvad der kan være galt. så alt det med at hænge Amanda ud som alt vidende/at hun spiller smart, er da for langt ude. hun er kommet med et bud, hvem forlanger mere, Boris2: at du inddrager et andet emne fra forum af er da lidt mærkeligt, Amanda har aldrig sagt at det var præcis sådan at være i et team, hun har stadig kun skrevet egne erfaringer! |
![]() | Har man erfaring hvis man har haft en låsering der er faldet af en gang ?? |
![]() | jeg tror jeg har fundet ud af det nu.. jeg tror det er fordi jeg har kørt med en for tyk olie, så pladerne ikk kun skille sig da. Men nu prøver jeg at gøre den ren og så får vi at se om det var det? |
![]() | Hvis den ikke vil koble ud når du kører kan det sagtens være olien. Spørg evt. forhandler eller kig i din manual for at få den rigtige olie. Men at du ikke kan få den i frigear(?) skyldes noget andet. Synes bare det er lidt svært at finde ud af hvad din maskine egentlig fejler. I første indlæg skriver du den ikke kan koble ud I andet indlæg skriver du den ikke kan stå i frigear. Og der er jo en stor forskel mellem de to ting |
![]() | Ja Boris2, så har man haft en erfaring med at den var gal med ens gearkasse på grund af en låsering. Kan virkelig ikke forstå hvad dit problem er, med at folk deler ud af deres erfaringer? Da du oprettede en bruger på mxgalleri, troede du så der sad 20 uddannet mekanikere der kunne besvare alle spørgsmål? Jeg syntes ikke du kommer nogen vegne med din holdning til tingene. Du sviner folk til der prøver at hjælpe... |
![]() | At kalde det erfaring fordi man har oplevet noget én gang, synes jeg er at stramme den. Fordi du har kørt cross 1 gang, er man vel ikke en erfaren crosskører? |
![]() | Maczor: i første opgang var det fordi at håndtaget skulle indstilles, fordi at aksel der gik ned i gearkassen ikk kom langt nok frem, til at den kunne komme i frigear ;) anden gang er det fordi at når jeg holder koblingen inden og satte den i 1. gear begyndte den at trække. og nu har jeg så fået skjoldet af gearkassen og taget pladerne af. Jeg kan ikke se andet der skulle være galt. så nu vil jeg rense den og prøve at give den noget andet olie, som jeg har fået af min mekaniker ;) den olie jeg havde i før var nok for tyk og derfor ville pladerne ikke skille sig ad ;) |
![]() | Boris2 . syntes det sjovt du skjuler dig bag et profilbillede af en pro kører og et fake navn hvis du er i så åhhh så fucking god en crosskører. ku være du skulle gå lidt i skole og lære og stave i stedet for at sidde her og brokker dig over folk er venlige og svare på et indlæg..(OG NEJ HAR INTET IMOD ORDBLINDE ELLER FOLK DER IKKE KAN STAVE.. men kan man føre sig frem med fremmed ord men ikke stave jeg eller igang så skal man bare stikke piben ind i en sådan grad at den ryger ud af nakken .. )hvis du så gerne vil have information om andre. hvad så med du giver lidt om dig selv ? ![]() og desuden jeg har skudt en husqvarna i smadder med en låsering der løsnede sig i gearkassen og smadrede hele lortet .. så det kan godt lade sig gøre . det kan os være forkert olie. eller en slidt kobling eller et smadret kabel ? eller måske som de andre siger en knækket tand på tandhjulet. men for dig er det vel fucking ligemeget hvad andre kommentere herinde.. det bud der bliver givet på hvad der er galt... og har ikk tiltro til dig hverken som kører eller som person med erfaring i noget som helst. du kan jo ikke engang se forskel på en koksgrå og en dyb mørk sort farve... kunne være du i bund og grund skulle vælge og slette din bruger her på sitet så vi andre slipper for og høre på dine klamme negative lorte indlæg.. ligeså snart du ikke har skide meget ret i det lort du lukker ud så prøver du og trække i land og redde den med små finter. den duer bar ikke frk.. MACZOR: hvad helved blander du dig for ?? et er at boris fakefake ikke kan holde til folk er flinke .. et andet er at du blander dig og begynder og kører løs på amanda.. troede der var mere mand i dig end det er tilfældet her... du måske bar lidt løs i svinget eller hvad? OMG ! tag jer nu for helved lidt sammen herinde og begynd for en i h**ved at behandle hinanden ordentligt... manden bad om ideer til hvad problemet var eller en evt. løsning på sit problem og ikke en skid andet... Jeg kan virkelig ikke tage det seriøst det her.. 5 minutter og det blevet en diskussion klub og det jo ligemeget om man skriver man har fået sig en ny fin maskine eller om man spørger hvor man kan få et nyt spænde til sine støvler så skal folk med det samme rakke ned og håne andre... og boris2 du ofte fortaler for dette(endnu en god grund til bar at smutte). hvis mxgalleri stadig skal være et hyggeligt sted at mødes online så må i satme til at tage jer så uendeligt meget sammen og brug nogle af de brikker i er født med.. et lille hint.. ja de kan rykkes ![]() |
![]() | og i øvrigt.. ingen kan med scs racing. og dem der kan har åbenbart ikke fundet ud af hvor meget og hvor hårdt i bliver røvpulet dernede... |
![]() | hvad jeg blander mig for? det er sguda et åbent forum det her din klaphat |
![]() | ja men derfor behøver du ikke begynde og hakke på amanda os bare fordi boris 2 er en klaphat.. troede du havde lidt flere brikker end det, men åbenbart ikk |
![]() | du har da tydeligvis ikke flere end mig, kan jeg huske fra da du skulle lave stafferinger.... du lovede men der skete aldrig noget.... |
![]() | du bestilte jo et andet sted så sker der ikke noget nej |
![]() | hej boye hvis det er bil olie du har kørt med så er det ikke nok at rense dem for så skal der helt nye i. ved det er surt med har selv oplevet det på en del maskiner (fordi jeg er under uddannelse som mc mekaniker). |
![]() | hvad koster sådan nogle? :S |
![]() | Du kan købe nogle af en fabrikat kaldet MaxMc det er discount og koster kun 450.- for plader+mellemlægsplader+fjedre. Ellers kan jeg anbefale dig nogle High Performance fra pseparts. Men hvis du vil have det dyreste er det self 'Hinson'. Du kan købe alle 3 hos G-Kraft i Holstebro. Han vil gerne sende det. Tjek hans hjemmeside: g-kraft.dk |
![]() | så sker der ikke noget nejJa, for du havde lovet et udkast af designet, og det var stadig ikke kommet efter 14 dage. Men tilbage til emnet! Tjek evt. www.es-teknik.com , jeg mener de har dem os ![]() |
![]() | synes sgu det her forum er begyndt at ligne lidt af et cirkus, jeg skriver til boris2 privat, selvom han/hun lader til at synes det er sjovere at spamme et forum. Synes ikke det er fair at i skal sidde at læse lort i et ellers godt forum, bare fordi en vis person har noget personligt imod mig. Boye: håber du får løst dit problem ![]() |
![]() | jeg har efterhånden selv fundet ud af det, men lidt hjælp fra alle ;) |
![]() | hvad var problemet så ? ![]() |
![]() | se #42 |
![]() | super! |
![]() | Evt. prøv justerer din kobling ind. det kan være den skal strammes ellers kan du prøve noget nyt koblings olie |
![]() | jeg har justeret koblingen, så den kunne stå i frigear igen ;) og så skal jeg lige have renset gearkassen og have noget andet olie i... det mener min mekaniker hjælper ;) |
![]() | Jamen jeg tror helt klart din mekaniker har ret ;) Stay Tuned! ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | Et par bud mere hvis ikke ovenstående hjælper: 1) Nogle af fibrene er knækket på koblingskablet, hvilket gør at de resterende fibre strækkes når koblingen trækkes. Resulterer i kortere vandring så udkobling og justering besværliggøres. 2) Koblingsskål har slid i form af deflektionsmærker, gør at koblingsskiver er svære at koble ud. Tyk olie det bestemt ikke bedre. |
Denne side kræver login!
Hvis du allerede har en bruger kan du logge ind her under.
Hvis du ikke allerede har en bruger kan du oprette en ved at klikke her, det tager under 30 sekunder.
Hvis du ikke allerede har en bruger kan du oprette en ved at klikke her, det tager under 30 sekunder.
Login
Relaterede emner
| Overskrift | Skrevet af | Seneste aktivitet | Svar | Visninger |
|---|---|---|---|---|
| hvor kan man købe dem her dæk ? | TeamForsberg | andreas 46 | 1 | 408 |
| hvad er den værd | NikolaiAndreassen | mathias | 8 | 544 |
| hvad er best og køre på og lettes? | jeppe | peder0405 | 24 | 850 |
| hvad er den værd? | borgholt sx250f | borgholt sx250f | 7 | 584 |
| hva er den værd? | Lennart Albin | mortenrm85 | 1 | 366 |
| Hvad holder bedst? | vEmilLykke | mxLund | 4 | 582 |
| hvad renser i filter med ? | schumacher | Jan | 29 | 1037 |
| Hvilken maskine skal jeg vælge? | GlennGT | Zinck | 14 | 382 |