250 2t for vild?
250 2t for vild?
Indlægget har 28 svar | 16 abonnerer på svar | 1236 visninger
![]() | Thomas124124 Beskeden blev skrevet den. 19-07-2011 17:24:24 hej mx gallerikunne godt tænke mig at købe en crosser og måske senere begynde til motocross. har kørt atv i lang tid nu så ved godt hvordan det hele fungere ![]() og har kigget på flere 125´er for tror at det er det der passer mig bedst. men min far kender en der har kørt det meste af sit liv(så det er ved at være mange års;) og han har så foreslået mig en 250 2t... har læst at de skulle være meget vilde. er sådan en for stor til mig? er 1.72cm høj og vejer 55kg ca. 60 heste til 55kg er det ikk lidt voldsomt? vh Thomas |
Svar
![]() | Tror en 125'er vil være fin... Men du kan da tage ud til en forhandler og se hvad det skal være.. |
![]() | Hej jeg har samme højde som dig og lidt tungere og jeg har en 125cc og den passer mig helt fint. så jeg vil sige en 125cc ![]() |
![]() | Mxgalleri bringer følgende service meddelse |
![]() | men tror i en 250 2t for vild? |
![]() | Ja det vil jeg mere når du ikke er større tror jeg ikke du vil have kræfterne til at styre den ![]() |
![]() | 60hk er nok i overkanten omkring 50-53hk er nok mere korrekt opgivelse og der sker da noget alligevel. Du har et bedre område hvor cyklen trækker i en 250ccm på en 125ccm skal du dreje håndtaget noget mere der er nærmest ingen bund (trækker ikke så meget ved lavere omdrejninger) hvorimod eks. en Yamaha 250ccm har noget af give af og er mindre følsom mht. det korrekte gear. Den er nok lidt bedre til at tulle lidt rundt på hvis du ikke giver så meget gas. Der er bare det meeen ved det at du kan let komme til at hænge bag efter den på en ikke så hensigtsmæssig måde = den tager magten fra dig. Det afhænger også af hvor meget mod du har. Du har en fin vægt til en 125ccm maskine og så kan du jo købe større hvis du har lyst senere og syntes du magter 125ccm. |
![]() | jeg er lidt lavere end dig og vejer lidt mindre end dig. og jeg har 125 ;) så jeg siger ogs 125 ![]() |
![]() | [INDHOLDET AF DETTE SVAR ER SLETTET] |
![]() | tak for de gode svar! tror jeg vil prøve lidt forskelligt og se hvilken der passer mig bedst det er vel den bedste måde at finde ud af det |
![]() | lyder som en fornuftig idé |
![]() | hey tag en 125'er det startet jeg også på og nu køre jeg på en 250 2t så du kan jo skifte når du syntes det ikke går hurtig nok på den 125'er eller ja mangle bundtræk og gerne vil køre 2 t så er en 250 perfekt ![]() |
![]() | jeg har lige købt mig en 250 ccm 2 takt kawasaki, og havde ikke kørt sådan en, inden jeg var ude og hente den. må godtnok sige jeg blev bange for den da jeg fandt ud af hvor vild den var, men vænnede mig hurtigt til den, og den går altså på baghjul i 1,2,3 gear =) |
![]() | jeg er i øvrigt 185 cm høj og vejer 90 kg. |
![]() | nogle der har et forslag til mig, jeg er ca. 193 høj og vejer omkring 90-95 ??? |
![]() | 250 to takt |
![]() | 125 |
![]() | vis man ikke har prøve cross før er der også få vild at stat på en 250 2takt |
![]() | Hvaa mike tror du selv på at en 125 kan trække ham når han vejer 95 kilo!!! |
![]() | ja |
![]() | det kan den jo ikke.. tænk dig lidt om |
![]() | nu er det jo også sådan at ham der har brug for en kun vejer 55 kg! |
![]() | 125 Hvaa mike tror du selv på at en 125 kan trække ham når han vejer 95 kilo!!! En 125'er kan sagtens trække en på 95 kg. Hvis han lige er startet, er den da super som begyndelse. Der er mange flere kræfter i en 125'er end man umiddelbart tror. Træk den godt ud i gearene, så skal du bare se. |
![]() | 125 er for småt ville jeg selv sige min nabo har en rmz 2009 450 stående har prøvet den på en mark et par gange den er nok lidt for vild til mig.. |
![]() | ja så det en 250f |
![]() | du er nogenlunde min størrelse, og du skal uden tvivl have 125 og ikke 250 2-takt.. selvfølgelig kan du køre den, det kan alle og enhver, men spørgsmålet er om det bliver sjovt for dig, og det tror jeg bestemt ikke det gør. Men nærmere en magtkamp mellem dig og maskinen. Jeg kender en på omkring 90kg og 180, han er lige rykket fra 450 til 250 2-takt, og han synes den tager magten fra ham hele tiden og han har ikke helt lært endnu hvilke kræfter den egentlig har. Og han er altså ikke nogen dårlig kører. Jeg har kørt 125 i 2 sæsoner nu, og det er uden tvivl den bedste og dejligste maskine jeg nogensinde har haft, og skal bestemt ikke af med den foreløbig (selvom jeg har kørt 250f). Til din højde og vægt bliver en 125 den sjoveste maskine du har prøvet. Fordi den har masser af bid og træk, og du kan sagtens fyre den af uden den tager magten fra dig. Håber det kunne bruges til noget ![]() |
![]() | tak for svarende alle sammen det bliver vist bare ikke til noget i denne omgang! da jeg er startet til fodbold i en større og mere seriøs klub men nu er jeg begyndt at døje med min achilleussene(staves?) igen, og vis den så ikke holder, så vil jeg i gang med at køre mountainbike. det for man jo ogs en god balance på 2 hjul af ;) som måske kan bruges senere.. ![]() |
![]() | jeg køre 250. og vejer og har samme højde som dig men den er rimlig vild, og det har sku også kostet 1. brækket arm. men hvis du ikke har noget i mod 2 takt. så tag en 125. det ville jeg have gjorde. men ville prøve noget nyt.. så derfor blev det 4 takt![]() |
![]() | man kan sige 125 er fede og kører men kan du lærer en 250 kan du blive så vild og motoren kan ikke dræbes |
![]() | Så må du have en 250 2 banker for den kan du sagtens køre mildt og en 250er synes jeg ikke giver ryk nok jeg vejer ca det samme som dig |
![]() | Jeg kører på en kawasaki 250 2t nu og er 178cm og vejer 62kg..., og havde kun kørt på en gammel suzuki ds 80cc før, og den havde kun små 7-9 hk. og har aldrig kørt på bane før, syntes også den var lidt vild i starten og var godt nok også nede nogle gange men fortryder skam ikke mit valg, men smag og behag tag den der passer dig bedst. ps: det gode ved en 250 2t er at du også kan komme frem af uden at skulle give bundgas som på en 125cc så du har lidt at tag af. Min går på baghjul i 1,2,3,4 gear uden at jeg rykker i styret :-) |
Denne side kræver login!
Hvis du allerede har en bruger kan du logge ind her under.
Hvis du ikke allerede har en bruger kan du oprette en ved at klikke her, det tager under 30 sekunder.
Hvis du ikke allerede har en bruger kan du oprette en ved at klikke her, det tager under 30 sekunder.
Login
Relaterede emner
| Overskrift | Skrevet af | Seneste aktivitet | Svar | Visninger |
|---|---|---|---|---|
| crf 250 -04 ventil data | 198rider | Ingen endnu. | 0 | 257 |
| 250cc 4-takt forslag | Ralle2212 | maczor | 39 | 1372 |
| 2010/11 for skærm? | richard12 | CR125DUDE | 14 | 646 |
| 450cc 4-takt forslag | mikedk155 | mikedk155 | 20 | 591 |
| 250 ccm - for stor? | Jesser | andreas 46 | 32 | 757 |
| 250 4t- beslutning? | Nitzsch151 | Elkjaer | 11 | 472 |
| 250 for stor ? | suzukiracing | yz250f | 9 | 528 |
| 250 olie og vedligehold | Nitzsch151 | Nitzsch151 | 4 | 283 |