Avanceret søgning

125cc eller 250cc?

125cc eller 250cc?

Indlægget har 23 svar | 9 abonnerer på svar | 772 visninger
Hawk Beskeden blev skrevet den. 16-06-2011 09:25:22
Hey

Jeg har da jeg var mindre kørt på noget 80cc for sjov på nogen marker osv.

Men nu er jeg begyndt at tjene lidt flere penge og vil derfor kaste mig over motocross.

Skal ud og prøve det her i næste uge på en udlejnings crosser. Men vil gerne ud og have min egen maskine og udstyr osv.

Men jeg bliver helt i tvivl om jeg skal have mig en 250cc eller 125cc?

Alder: 23
Højde: 170
Kg: 74

Har os et andet spørgsmål omkring indslugningslicens, fungerer den på helt samme måde som træningslicens med man skal til en baneprøve osv?

Svar

#1 Martin KX85 Beskeden blev skrevet den. 16-06-2011 09:56:51
Du skal have en 125cc, helt afgjort!. M.H.T til indslusningslicens, så skulle jeg mene at det foregår på samme måde som trænings- og løbslicens, men er ikke helt sikker

#2 Kawasakikx85 Beskeden blev skrevet den. 16-06-2011 18:16:33
jeg vil mene at du skal have en 250cc

Mxgalleri bringer følgende service meddelse

#3 Elkjaer Beskeden blev skrevet den. 16-06-2011 21:35:21
du skal til samme "baneprøve" som ved de andre licenser, hvis man altså kan kalde det en prøve.

Hvad maskine du skal vælge, du siger du skal ud og prøve hvad maskine skal du prøve?

#4 Martin KX85 Beskeden blev skrevet den. 16-06-2011 21:59:01
Det kommer an på om det er 2-eller 4 takt vi snakker. En 250 2 takt er meget voldsom, og ikke god hvis man lige er begyndt. En 250 4 takt burde du noget lettere kunne tumle rundt med. Men ud fra di vægt og højde tror jeg at det bedste for dig ville være en 125cc.

Men ta' og kig lidt i forum, der er tonsvis af emner om netop dette.

#5 Elkjaer Beskeden blev skrevet den. 16-06-2011 22:12:09
Han vil have nemt ved at tumle en 250 4 takt.

prøv og kig på "eliten" Carmichael som er stoppet er 1,68 og river en 450 rundt, jeg ved godt han er prof, men derfor når Hawk er 170 er han rigelig stor til en 250 4 takt , og vil sikkert også kunne køre en 250 TT

#6 Mikkelflorentz Beskeden blev skrevet den. 17-06-2011 09:03:16
Hawk, begge maskiner vil du kunne køre med. Men du vil få mere ud af, at køre en 250 fire takter. Som har bedre bundtræk. En 125'er kræver mere hårdt kørsel, meget knæk knæk i sving, med høje omdrejninger. Det er svært som nybegynder.

Jeg købte også først en 125'er, men jeg byttede senere til en 250'er netop beggrund af dette

#7 Hawk Beskeden blev skrevet den. 17-06-2011 09:04:25
Mange tak for svar

Vil helst ikke ud i en 4-takt, da jeg ikke ved nok om ventiler og kæde osv.

Har rodet en masse med 2 takt fra scooter tiden, så skal helst være 2 takt.

Men det er en 125cc jeg skal ud og prøve her d 24 juni.

Der er en del forskellige svar kan jeg se, jeg må vel bare prøve mig lidt frem

Elkjaer > Hvad går den prøve ud på?

#8 Elkjaer Beskeden blev skrevet den. 17-06-2011 16:34:10
Det er ikke som sådan en prøve.
nærmere en snak og diverse regler på banen,

men generalt handler det om udstyr, sikkerhed og så skal du kende de forskellige flag, kig evt. på Dmusport.dk der kan du finde reglementet

#9 suzukiRM85 Beskeden blev skrevet den. 17-06-2011 17:22:49
Elkjaer:du skal til samme "baneprøve" som ved de andre licenser, hvis man altså kan kalde det en prøve.

Hvad maskine du skal vælge, du siger du skal ud og prøve hvad maskine skal du prøve?

det er nu ikke helt rigtigt. når du skal havde inslusningslicens skal man ikke op til bane prøve

#10 Elkjaer Beskeden blev skrevet den. 17-06-2011 17:34:29
Hvorfor var vi det så?

#11 mathiasprimdahl Beskeden blev skrevet den. 18-06-2011 03:06:44
Jo, man skal op til baneprøve, selvom man har indslusnings licens. Bare fordi du køre på indslusnings licens, betyder det ikke at du ikke skal lære flagene at kende, som Elkjaer også nævner :-)

#12 mathiasprimdahl Beskeden blev skrevet den. 18-06-2011 03:10:40
Men ontopic: Jeg vil helt klart mene at du skal have en 125 2-takter, sådan du kan se om cross egentlig er noget for dig, de er nemme at pille i, og 4 gange billigere (når det kommer til reservedele i motor)
- Køb en 2-takt, så kan det aldrig gå helt galt :-)
En 4-takt kræver meget mere pleje, og hvis du ikke plejer den ordentlig, så kan det godt gå hen og blive dyrt for dig ! :-)

#13 suzukiRM85 Beskeden blev skrevet den. 18-06-2011 12:11:33
Elkjaer:Hvorfor var vi det så?

det var en fejl...

mathiasprimdahl:Jo, man skal op til baneprøve, selvom man har indslusnings licens. Bare fordi du køre på indslusnings licens, betyder det ikke at du ikke skal lære flagene at kende, som Elkjaer også nævner :-)

jeg ved med 100% chance at man ikke skal til baneprøve når man har inslusningslicens

#14 Elkjaer Beskeden blev skrevet den. 19-06-2011 08:28:23
13.08.4. Erhvervelse af kørerlicens, baneprøve
Betingelser for erhvervelse af kørerlicens fastsættes af DMU.
Erhvervelse af følgende kørerlicenser kræver ikke forudgående prøve:
- Der stilles til kandidater, der ikke tidligere har haft licens, følgende generelle krav:
- De skal have tilstrækkelig fysisk duelighed.
- De skal bestå baneprøve.
Alle kører der ønsker at få udstedt kørerlicens af gruppe 1 og ikke tidligere har haft et sådant, skal
aflægge baneprøve efter følgende regler.
Baneprøve skal være aflagt, forinden der kan udstedes licens.
Prøven aflægges for en indehaver af officiallicens DS og omfatter en overhøring af reglementets
bestemmelser samt en praktisk del.
Ved prøven i maskinklasse micro 50/80cc, 65cc og 85cc må anvendes en motorcykel på maksimalt
85cc (4-takt max 150cc)
Bestået baneprøve gruppe 1 giver adgang til erhvervelse af kørerlicens i gruppe 1.
Har en kører tidligere bestået baneprøve i maskinklasse 65cc eller 85cc, skal han ikke, hvis han ønsker
licens til en større klasse, bestå fornyet baneprøve.
Består kandidaten prøven, sender eksaminator en mail til DMUs kontor med oplysning om licensnummer
og navn på kandidaten og underskriver med sit eget licensnummer og navn.
Kørere, der ønsker at træne med aflæggelse af baneprøve for øje, kan deltage i organiserede træninger,
hvor den fornødne kontrol udøves, uden at være i besiddelse af licens, når der er betalt licensgebyr, og
der er udskrevet en online kvittering på betalingen, som kan forevises træningslederen.

#15 Hawk Beskeden blev skrevet den. 25-06-2011 18:48:59
Mange tak for alle svar endtil videre

Var ude og prøve en 125cc 2 takt igår på bane.

Der er vist rigeligt spark i den til mig endtil videre

Spurgte også omkring indslugningslicens, man skal op til baneprøve i følge træningslederen ude på Amager motocross bane.

Men var rigtig fedt at prøve, og er helt klart blevet bidt af det.

Har lige et andet spørgsmål os, kan det passe ens fødder skal sidde lidt løst i støvlen? Altså at man skal kunne vippe sin fod lidt og ned? Synes det var lidt svært at skifte gear, da ens fod sad lidt løst. Synes der var meget luft ved foden foroven i støvlen?

Fik dog nogenlunde styr på det til sidst.

#16 Martin KX85 Beskeden blev skrevet den. 25-06-2011 20:08:59
Det er jo fordi at støvlen ikke var støvlen ikke var spændt rigtigt så. Du kan jo indstille på den hvor "lange" stropperne skal være. Eller var den måske ikke helt rigtig din størrelse ?

#17 Hawk Beskeden blev skrevet den. 25-06-2011 20:25:18
Martin KX85:Det er jo fordi at støvlen ikke var støvlen ikke var spændt rigtigt så. Du kan jo indstille på den hvor "lange" stropperne skal være. Eller var den måske ikke helt rigtig din størrelse ?

Den spændte fint rundt om benet, men var mere foden som havde meget luft foroven. Skal støvlen sidde stramt om foden "foroven" også?

#18 Mikkelflorentz Beskeden blev skrevet den. 26-06-2011 10:10:21
Hmm, det lyder somom du har kørt uden knæskinner på?
hvis ikke du har haft knæskinner på / beskyttelse på dine knæ. Så er støvlen lidt løs i toppen.

Men nej. Støvlen skal ikke rykke sig rundt, den skal netop sidde fast, så din fod er rigtigt beskyttet, og bliver holdt fast, ved et eventuelt styrt.

Samme princip som ved hjelmen, den skal heller ikke køre rundt

-Florentz

#19 Hawk Beskeden blev skrevet den. 26-06-2011 17:42:13
Mikkelflorentz:Hmm, det lyder somom du har kørt uden knæskinner på?
hvis ikke du har haft knæskinner på / beskyttelse på dine knæ. Så er støvlen lidt løs i toppen.

Men nej. Støvlen skal ikke rykke sig rundt, den skal netop sidde fast, så din fod er rigtigt beskyttet, og bliver holdt fast, ved et eventuelt styrt.

Samme princip som ved hjelmen, den skal heller ikke køre rundt

-Florentz

Tror du misforstår

De sad fint rundt om benet. Havde ikke knæ skinner på.

Men jeg kunne vrikke min fod op og ned i støvlen. Ligesom der er meget luft op over foden

#20 Martin KX85 Beskeden blev skrevet den. 26-06-2011 21:15:59
Så har det været fordi at du ikke har stramt ordenligtil så . Det er ikke meningen at der skal være luft foroven, men den strop der sidder "ovenpå" foden skal strammes så meget du kan. Eller kan det måske være at du har en lidt speciel vrist?

#21 Martin KX85 Beskeden blev skrevet den. 26-06-2011 21:16:31
Og ja det skal den

#22 Nitzsch151 Beskeden blev skrevet den. 27-06-2011 01:51:11
jeg er 14 år 175 høj og 65 kg jeg er smuttet fra 85 cc til 250 4 takts, jeg er super glad for mig valg, så mit bud vil være 250 cc 4 t

#23 joachim Beskeden blev skrevet den. 27-06-2011 10:49:12
hej jeg har en HONDA 125 i meget fin stand fra 2003 den har fået nyt plastik og nye stafferinger hvis det var noget

Denne side kræver login!

Hvis du allerede har en bruger kan du logge ind her under.
Hvis du ikke allerede har en bruger kan du oprette en ved at klikke her, det tager under 30 sekunder.

Login

Brugernavn *
Adgangskode *
Husk?
Login
Jeg har glemt min adgangskode!

Relaterede emner